Monday, November 29, 2010

Äntligen har jag kommit på hur jag ska microblogga och sluta stressa :-)

Jag har ett twitterkonto som jag väldigt sporadiskt och spretigt använder. Några stackare följer mig ändå (varför).

Men nu ska det bli ändring. Jag ämnar från och med nu twittra på vägen till och från jobbet (tisdag till fredag, jobbar 80%) och det jag framförallt ska twittra om är stressnivån.

Jag minns mitt blogginlägg från 8 augusti då jag hade en del idéer om hur det skulle bli ett stresslöst läsår. Ändå börjar jag alltför ofta dagen med att sitta i bilkön och stressa upp mig för att jag är sen.

Men om jag nu börjar sända ut tweet med dagliga läges-uppdateringar före och efter arbetsdagar så kanske det blir en sport att verkligen skärpa sig. Vi får se. Twittret kommer du att kunna följa från och med imorgon här i vänstermenyn i min blogg.