Sunday, January 23, 2011

Hittade just ett verktyg för utvärdering!


Precis detta har jag letat efter. (Två timmars rotande bland kursbloggar och annat material lönar sig, den ena länken leder till andra som leder till flera osv)

Jag hittade ratingwidgeten du ser till höger här i bloggens sidomeny.

För oss som har någon form av undervisningsmaterial öppet på webben i bloggform, så kan det här fungera som ett superenkelt sätt för eleverna och andra att tycka till om kursmaterialet.
(Min erfarenhet är att mera komplicerade utvärderingar görs i hög grad i skolan och det är bra men de blir liggande i någon pärm och används inte/delas inte).

Jag ska lägga till den här widgeten på min naturkunskapskurs. (Obs, det går att fuska genom att lägga till en widget som redan har en massa röster (!) men det gör ni väl inte? Det gör inte jag i alla fall, sanningen ska fram)

Hur utvärderar du?