Thursday, May 26, 2011

Har inte riktigt fattat vad den ska vara bra för



men om man nu håller på att ta fram denna sjukligt människoliknande robot så kanske det är läge att fundera på vad den kan vara bra för. Efter en lite trasslig dag på jobbet som idag full med "varför jobbar jag med detta"-tankar, så kan jag tänka mig att den kunde vara användbar som outtröttlig gnäll-lyssnare. Jag skulle då programmera den med ett intresserat ansiktsuttryck och fraser som:

Nej, är det sant? Berätta mer..

- Jag förstår precis vad du menar, känner igen det där... usch

- Typiskt..

- Sanslöst.. helt hopplös situation..fattar inte att du orkar..

Skulle inte programmera den att  svara med goda, hurtfriska råd eller att den börjar prata om sin egen förträfflighet, det kan jag säkert säga. Utan den skulle istället bara lyssna förstående på allt mitt gnäll hela kvällen;-).