Monday, March 18, 2013

Det går fort nu

Det är som att tiden går mycket snabbare så här års. Sportlov, påsklov och andra lediga dagar styckar upp terminen och det är mycket man vill hinna med. Exempelvis att vara utomhus och följa årstidsförändringen.



De ljusare dagarna ger energi att ta tag i, planera in och organisera mer saker och så rusar tiden

Några av de äventyr som väntar i vår och sommar:

Först så ska jag och några kollegor på en intressant fortbildning. Vi ska få lära oss om bland annat  sprängämnen och explosioner på FOI, samt diskutera studiebesök som pedagogiskt verktyg. Dessutom blir det besök på Rymdbolaget.






I helgen blev det också klart att jag i juni får möjlighet att åka till Texas, USA, tillsammans med några andra lärare, för att delta i en stor konferens som heter ISTE. Konferensen handlar om ett av mina stora intressen, teknik i utbildning. Det ska också bli intressant att se den här delen av USA, som jag nog kanske inte annars hade kommit mig för att resa till.




By LoneStarMike (Own work) [CC-BY-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], via Wikimedia Commons

I övrigt ser jag också fram emot växthus- och kajak-säsongen nu efter en fin vinter med mycket sol, skidor och skridskor.


Eget foto

Tomatplantor Eget foto

Eget foto